読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

♪ cocorotte な毎日 ♪

「こころってなぁに?」と問いかける毎日。感情とセクシュアリティときらめきでできている毎日。

I got married to the same person twice. 二度の結婚

Transgender and Sexual minority 性的マイノリティ My daily life 日々の生活 About me 濱田アキについて

We got married twice.

The first time is June, 2008.
It was Vancouver in Canada.
It was a beautiful season of fresh green.
I and my partner were a lady.

The second time is June, 2013.
It was Osaka in Japan.
It was time of the rainy season.
My partner did gender change, and it was a man.

When submitting a marriage notification, my partner was bringing a roseleaf.
After having submitted a marriage notification, we could shower a roseleaf from the top of our head, and celebrated.

Our situation and the social position changed completely.

We should wish for a change.
But we were confused at a change more than expected.

Our confusion wouldn't be settled yet.



私たちは二回結婚をしました。

一回目は、2008年6月のこと。
新緑の美しいカナダのバンクーバーで。
この時は、私もパートナーも女性でした。

二回目は、2013年6月のこと。
梅雨の時期の大阪で。
パートナーは性別変更をして、男性となっていました。

婚姻届けを提出する時、パートナーは、私に内緒でバラの花びらを持って来ていました。
婚姻届提出後、二人でバラの花びらを頭の上から降らせて、ささやかなお祝いをしました。

私たちの状況や社会的な立場は一変しました。

私たちは、変化を望んでいたはずでした。
でも、私たちは予想以上の変化にとまどいました。

きっと、私たちのとまどいは、まだ解決されていないのでしょう。